Friday, January 22, 2010

Simpan Barang Kemas Di Tempat Selamat

Salam...

          Memiliki barang kemas ni..memang menjadi kegilaan orang perempuan..tapi bagi aku pulak..barang kemas ni untuk simpanan n pelaburan je..lepas ni aku rancang nak jual barang kemas pulak..tak laku pun tak pe..sebab tak rugi ape2..hehe..that why la klu kita tgk ada kedai emas tu..dalam 1 hari ada 1 orang je yang beli...tapi tak pernah gulung tikar beb...next post aku tulis macamana kedai emas ni untung berlipat kali ganda k...kali ni aku nak share pasal keselamatan barang kemas je..mana lah tau..ada yg stok barang kemas sampai 100g lebih....

Sebenarnya aku pun pening jugak mana nak simpan barang kemas banyak2 dalam rumah kan...Ada mcm2 cara orang simpan barang kemas ni..ada simpan dalam almari, bekas tin, bekas tisu, bantal, bawah meje lepas tu slide tape, dalam kereta, dalam stor n macam2 lg la...tapi kita lupa pencuri ni pun pandai sebenarnye...kalau u all ada degree dalam IT atau degree apa pun..diaorang ni ade degree dlm bab mencari harta tersembunyi dlm rumah..hehe...klu diorang ni join pertandingan mencari harta karun..confirm 100% diorg ni menang..tapi tak delah aku nak tuduh sape2 yg pernah menang pertandingan cari harta karun tu diaorg pencuri...

    Barang kemas ni jadi sasaran utama pencuri sbb kecil dan mudah dibawa. Tapi tu bukan penghalang untuk kita menyimpan emas. Kalau kita nak hati sentiasa tenang & x perlu nak pikir psl kslmtan barang kemas..simpan je kat bank..sewa peti keselamatan la..charge pun bukan mahal sgt..sekali setahun je..itupun klu u all byk sgt barang kemas atau barang berharga yang lain..So hati senang...Janganlah sebab sewa peti RM 100++ setahun pun u all kedekut nak belanjakan...berbanding dengan ketenangan yang akan diperolhi...wassalam...

No comments:

Post a Comment